Galéria
Fenntarthatósági témahét a Haller-iskolában
- 2025. május 6.|admin
Fenntarthatósági témahét a Haller-iskolában
2. évfolyam
2.a osztály
A projektért felelős: Ifju Eszter
Segítője: Nagyné Lengyel Roberta
Kiemelkedő témáink: Fajgazdag területfelhasználás, életközösségek, újrahasznosítás
A héten az irodalom órákon különböző művek (Tompa Mihály: A pitypang meséje; Devecsery László: Pitypang; ismeretterjesztő szöveg) segítségével beszélgettünk néhány virágzó kerti és vadon élő növényről, a természetes és mesterséges növénytársítások pozitív hatásairól és a fajgazdag területfelhasználásról.
Matematika órán a már irodalom órán megismert növények közül tovább foglalkoztunk a százszorszéppel. A nemesített százszorszép és a körömvirág piktogramos ültetési utasítását elemeztük, melynek során átismételtük a római számokról, a hónapokról és a hosszúságmérésről tanult ismereteket.
Technika órán az újrahasznosítás jegyében a korábban összegyűjtött, kiürült joghurtos dobozokba körömvirágot ültettünk a megismert utasítások alapján. Átismételtük, hogy miért előnyös, ha többféle növény van az udvarunkban, erkélyünkön. Olyan élőlényekről készült ábrákkal jelölték a gyerekek a saját kis ültetvényüket, amelyek hasznosak az életközösség fenntartásához. A következő hetekben gondozni fogjuk a körömvirágot és megfigyeljük a növények fejlődési szakaszait.
2.b osztály
A projektért felelős: Gergely Lilla
Segítője: Illésné Kovács Ildikó
A fenntarthatósági témahét keretein belül idén a vízé, illetve a környezeti nevelésé volt a főszerepe.
Néztünk egy videót a víz fontosságáról majd beszélgettünk róla. Szóba került a vízzel való spórolás jelentősége, illetve beszéltünk az esővíz hasznáról.
Majd beszéltünk a fű szerepéről a környezetünk szépítése szempontjából, illetve arról hogy vannak állatok akiknek otthont nyújtanak, vannak akiknek búvóhelyet adnak és vannak akiknek élelmet biztosítanak.
Beszélgettünk majd játszottunk a vadon élő állatokkal illetve a háziállatokkal.
Szóba került az is hogy ha kertes házban élünk, főleg ha erdő szélén vagy a közelünkben rét vagy szántóföld van akkor lábnyomokat találhatunk a földön illetve a fűben. Megpróbáltuk beazonosítani ezeket a lábnyomokat egy játék segítségével.
Végül beszéltünk a ház körüli teendőkről illetve arról hogy lehet spórolni a háztartásban.
Majd lehetősége nyílt minden gyereknek arra hogy megalkossa saját mesebeli házát egy rajz segítségével amit lelamináltam. Majd a műanyag dobozok segítségével megkapták a telküket amire az építkezés megkezdődött. Először feltöltöttük földdel, majd megszórtuk fűmaggal illetve fehér herével. Ezután alapos locsolás következett. Végül pedig a telekre került a ház is.
A kis utcáink már egy hete elkészültek. Néhány telken már szépen zöldül a fű.
A gondoskodás, felelősségvállalás témaköre is előtérbe került a héten, hiszen minden nap van három felelős aki elvégzi a telkek locsolását.








